tisdag 21 mars 2017

Nyputsat

Nyputsad pirk

Efter söndagens fantastiska roadtripp på totalt 3st olika sjöar så får man ändra på nått. 
När man åker på dessa sjöar så förväntar man sig betydligt bättre fiske än den misär jag upplevde. 
7st Abborrar totalt, Första sjön Värmeln visade sig från sin värsta sida nånsin, inte ett napp.
Andra stoppet blev södra baksjön, där fick jag 2st efter många om och men. Då var det dags för en sista desperat förflyttning. Vi åkte till Salungen en sjö som inte är direkt känd för att vara lättfiskad. Men det var där det hände 5st i ett hål sen totalt dyngstopp. Inte ett pet på mina grejer efter det.

Nu har jag polerat upp en Hugo 40mm till en enorm glans. Det kommer ge mig det lilla självförtroende som saknas nu innan SM.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar