tisdag 15 januari 2019

Norarycket på Norasjön 13jan 2019

  Norarycket försök 2

Då var det dags för Norarycket igen, efter förra årets skamliga besök på sjön krävdes en uppryckning.
Gick tvärs över sjön på norrsidan om ön till en vik som heter Alntorpsviken.
Detta kändes som fantastiskt bra ide när jag släppte ner pirken i första hålet. Han knappt reagera förrän räkneverket stod på 12st. Äntligen stämde det, eller åtminstone i ett par hål till sen vart det natta som vanligt. Fick inte fisken att nappa på mina grejer alls. Efter en period på ca 1timme utan att orka kroka en enda abborre så fick jag för mig att prova mormyskan.
Jag borde nog provat den lite tidigare, för helt plötsligt fick jag fisk igen. Ja ja man ska inte gnälla, jag fick ju trots allt mer än dubbelt så mycket som ifjol. Då fick jag ihop fantastiska 1402g och placerade mig som nr 54. Nu i år fick jag ihop 3360g och blev 27'a. 
Fördubblar jag min vikt nästa år så närmar jag mig topp 5.  Vi får se nästa år om man räcker till då.

Resultatlista från årets Noraryck kommer här.   




    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar